• info@trajectvol.nl
  • (073) 644 79 57

Trajectvol is een ISO gecertificeerde instelling die betrokkenheid koppelt aan professionaliteit. In onze begeleiding en dagbesteding staan we voor ‘zorg dichtbij, waarbij zelfregie voorop staat’.

Als organisatie doen we er alles aan om een zo kwalitatief mogelijke zorg te bieden. Hiervoor maken wij gebruik van een kwaliteitshandboek waar alle processen beschreven staan. Dit handboek wordt jaarlijks, of zo nodig eerder, bijgesteld door de  kwaliteitsmedewerker op basis van de laatste wet- en regelgeving. Wij laten ons hierbij ondersteunen door een interne auditor. Door middel van een vooraf vastgestelde cyclus / thema worden onze processen, formulieren, dossiervorming nagelopen. Op basis van zijn bevindingen passen we deze aan.

Jaarlijks worden wij door DVN-GL door middel van een audit gecontroleerd. Hierbij worden net als door de interne auditor de processen, formulieren en dossiervorming nagelopen volgens de laatste richtlijnen. Door middel van gesprekken met directie, kwaliteitsmedewerker, een aantal medewerkers brengen zij een rapport uit met aanbevelingen. Deze aanbevelingen verwerken wij in ons kwaliteitshandboek en koppelen dit terug naar alle medewerkers binnen de organisatie.

Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028

Sinds november 2020 is Trajectvol een gecontracteerde zorgaanbieder voor cliënten die onder de Wet Langdurige Zorg vallen. Voor deze cliënten hanteren we de afspraken uit het Kwaliteitskompas Gehandicaptenzorg 2023-2028.

Dit kwaliteitskompas omvat 4 belangrijke bouwstenen. Het maakt duidelijk wat cliënten mogen verwachten van de zorg. Het helpt medewerkers om de kwaliteit van zorg te verbeteren en het helpt leidinggevenden bij het leveren van goede zorg.

Vanuit dit kwaliteitskompas wordt er 1 keer per 2 jaar een uitgebreid kwaliteitsbeeld geschreven door de Trajectvol met daarin alle informatie die te maken heeft met de kwaliteit van zorg aangevuld met verhalen en ervaringen van cliënten en medewerkers.

Binnen de verschillende bouwstenen worden 3 vragen beantwoord:

  • Wat gaat goed?
  • Wat kan beter?
  • En hoe gaan we dat verbeteren?

Dit kwaliteitsbeeld wordt besproken met het management, medewerkers, cliënten(raad) en met de Raad van Commissarissen. 1 keer per 2 jaar nodigen we een andere organisatie uit om een kijkje te nemen in onze keuken en te leren van elkaar. Daarnaast leggen we met het kwaliteitsbeeld als organisatie verantwoording af aan het zorgkantoor en de Inspectie Gezondheidszorg..

Het rapport moet elk jaar voor 1 juni openbaar gepubliceerd zijn op de website en kan bij de organisatie opgevraagd worden.

Trajectvol heeft in 2024 een cliënt- en medewerkers tevredenheidsonderzoek uit laten voeren door Mobers Advies. Het onderzoek vond plaats d.m.v. schriftelijke vragenlijsten aan de cliënten en onze medewerkers.

Trajectvol wil alle cliënten  en medewerkers weer hartelijk bedanken voor hun medewerking aan deze tevredenheidsonderzoeken. We vinden het erg belangrijk om te weten hoe cliënten en medewerkers over ons en onze werkwijze denken. Alleen zo kunnen we onze dienstverlening verbeteren waar dat nodig is.

Enkele belangrijke cijfers zijn:

  • 50,5 % van de cliënten heeft de vragenlijst ingevuld.
    • 68% van de medewerkers heeft de vragenlijst ingevuld
  • Het rapportcijfer van de cliënten voor Trajectvol was gemiddeld een 8,8.
    • Het rapportcijfer van de medewerkers voor de organisatie Trajectvol was gemiddeld een 8,3.

Het rapportcijfer van 8,8 van de cliënten komt tot stand door een weging op de volgende punten:

  1. Aandacht en omgang
    b. Steun
    c. Informatievoorziening

Het rapportcijfer van 8,3  van de medewerkers komt tot stand door een weging op de volgende punten:

  1. Algemeen
    b. Inhoud van het werk
    c. Werkbelasting
    d. Samenwerking en werksfeer
    e. Management van de organisatie
  2. Direct leidinggevende
  3. Cultuur
  4. Arbeidsvoorwaarden
  5. Arbeidsomstandigheden

 

Met deze cijfers zijn wij natuurlijk zeer tevreden! Onze begeleiders worden gezien als deskundige medewerkers, die helpen bij de problemen/beperkingen van de cliënt, zich houden aan gemaakte afspraken en goed luisteren. De cliënten worden geholpen bij het leren van nieuwe dingen en voelen zich veilig bij hun begeleider.

Trajectvol is verheugd met de twee onderzoeksresultaten, waaruit blijkt dat de visie die wij nastreven ook daadwerkelijk zo door onze cliënten en medewerkers wordt ervaren. Wij zullen dit de aankomende jaren, ook gezien de huidige ontwikkelingen binnen de zorg, proberen te continueren.